| ||||||||||
| ||||||||||
ZİYARETCİ İSTATİSTİĞİ |
ARTIK HERŞEY MADDİYATA DÖNDÜ
Tepecik Anadoluspor Kulüp Başkanı Mustafa Uçar yaklaşık 26 yıldır amatör futbolun içinde yer aldığını belirterek amatör sporun büyük fedakârlık gerektirdiğini ancak bu işi sevgiyle yaptıkları için yorulmadıklarını söyledi. "ARTIK HERŞEY MADDİYATA DÖNDÜ" Tepecik Anadoluspor Kulüp Başkanı Mustafa Uçar yaklaşık 26 yıldır amatör futbolun içinde yer aldığını belirterek amatör sporun büyük fedakârlık gerektirdiğini ancak bu işi sevgiyle yaptıkları için yorulmadıklarını söyledi. “BİRİLERİNİN BU GÖREVİ ÜSTLENMESİ GEREKİYOR” Uçar "Elbette bu işin stresi ve sıkıntıları oluyor. Moralimizin bozulduğu zamanlar da oluyor, mutlu olduğumuz anlar da. Ama sonuçta bu iş tatlı bir heyecan. Birilerinin bu görevi üstlenmesi gerekiyor. Dün büyüklerimiz yaptı, bugün biz yapıyoruz, yarın da genç arkadaşlarımız yapacak." dedi. “YEREL YÖNETİMLERİN VE SPONSORLARIN DESTEĞİ ÖNEMLİ” Amatör kulüplerin ayakta kalmasında yerel yönetimlerin ve sponsorların desteğinin büyük önem taşıdığını belirten Uçar, "Yerel yönetimlerin, Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın sağladığı destekler ile çevremizdeki duyarlı insanların katkıları sayesinde kulüpler faaliyetlerini sürdürebiliyor." ifadelerini kullandı. “3-4 YILDIR ALTYAPIYA CİDDİ YATIRIM YAPIYORUZ” Son yıllarda altyapıya daha fazla önem verdiklerini vurgulayan Uçar, "Yaklaşık 3-4 yıldır altyapıya ciddi yatırım yapıyoruz. U11, U12, U13, U14 ve U15 kategorilerinde faaliyet gösteriyoruz. Bu sezon U16 takımımızı da oluşturmayı hedefliyoruz. İmkânlarımız arttıkça çocuklarımıza daha kaliteli hizmet sunabiliriz." diye konuştu. “İKİSİ DE BİRBİRİNİ TAMAMLIYOR” A takım ile altyapının birbirinden ayrı düşünülemeyeceğini dile getiren Uçar, "Altyapıdaki bir çocuk A takım hayaliyle futbol oynuyor. Altyapı olmadan A takımın, A takım olmadan da altyapının bir anlamı olmaz. İkisi de birbirini tamamlıyor." dedi. “KALICI BAŞARI YAKALAMAK KOLAY DEĞİL” Son yıllarda futbol okulları ve halı saha organizasyonlarının amatör kulüpleri ekonomik anlamda zorladığını ifade eden Uçar, "Artık her şey maddiyata döndü. Alt yaş gruplarında ücretli eğitim alan oyuncular ilerleyen yaşlarda amatör kulüplerden de yüksek ücretler talep ediyor. Bu rakamlar zaman zaman amatör kulüplerin karşılayamayacağı seviyelere ulaşıyor. Güçlü sponsor desteği olmadan A takımlarında kalıcı başarı yakalamak kolay değil." değerlendirmesinde bulundu. “BİZ İŞİMİZİ AŞKLA YAPIYORUZ” Görev süresi boyunca hiçbir zaman yorulduğunu düşünmediğini söyleyen Uçar başarının güçlü bir ekip çalışmasından geçtiğini belirterek, "Biz işimizi aşkla yapıyoruz. Aşkla çalışan insan yorulmaz. İyi bir ekip kurarsanız yükünüz hafifler, bu iş size mutluluk verir. Ancak tek başınıza kalırsanız zamanla mental yorgunluk başlar. Bizim şu anda böyle bir sıkıntımız yok." ifadelerini kullandı. “ELBETTE BİR GÜN YERİMİZE BİRİLERİ GELMELİ” Görevi devretmeye sıcak baktığını ancak doğru isimlerin bulunmasının önemli olduğunu söyleyen Uçar, "Elbette bir gün yerimize birileri gelmeli. O güveni verecek insanları gördüğümüzde görevi gönül rahatlığıyla teslim ederiz. Ama sporun emekliliği olmaz. Ben normal hayatta emekliyim ama spordan emekli olmayı şu an düşünmüyorum." İfadesini kullandı. "AMATÖR FUTBOLDA EN BÜYÜK SORUN: HAKEM EKSİKLİĞİ VE HAFTA İÇİ MAÇLAR" Amatör futbolun temel sorunlarına değinen Uçar, özellikle hakemlik sistemi ve maç takvimi konusunda ciddi sıkıntılar yaşandığını söyledi. Hakem yetersizliği ve eğitim eksikliğine dikkat çeken Uçar, mevcut sistemin sürdürülebilir olmadığını belirterek şu ifadeleri kullandı “Amatör kümede karşılaştığımız en büyük sorunların başında hakemlerle ilgili yaşanan sıkıntılar geliyor. Hakem sayısı yetersiz, mevcut hakemlerin de eğitimleri eksik. 1-2 haftalık eğitimlerle hakemlik yapılmamalı. Hakemlik artık bir meslek olarak görülmeli." “HAKEMLİK BÖLÜMLERİ AÇILMALI” Hakemliğin profesyonel bir yapıya kavuşturulması gerektiğini savunan başkan, eğitim sisteminde köklü değişiklikler yapılması gerektiğini ifade etti “Spor liseleri, meslek yüksekokulları ve üniversitelerde hakemlik bölümleri açılmalı. Hakemlik psikolojisi, sporcu ve seyirci yönetimi gibi dersler müfredata eklenmeli. Mezun olan kişi 'ben hakemim' diyebilmeli. Bu iş mutlaka bir meslek haline gelmeli." “BÜYÜK TURNUVALARA HAKEM GÖNDEREMİYORUZ” Uluslararası alanda Türk hakemlerinin yeterince temsil edilemediğini de vurgulayan Uçar, bunun önemli bir eksiklik olduğunu söyledi. Uçar “Dünya Kupası'na ve büyük turnuvalara hakem gönderemiyoruz. Bu da sistemde ciddi bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu konuda hazırladığımız bir çalışmayı federasyona ve ilgili birimlere de ileteceğiz." “HAFTA İÇİ MAÇ PROGRAMLARI DA BÜYÜK SORUN” Amatör futboldaki bir diğer önemli sorunun saha ve maç programı olduğunu belirten başkan, özellikle hafta içi maçlarının aileleri ve öğrencileri zor durumda bıraktığını dile getirdi: "Sahaların yetersizliği kadar hafta içi maç programları da büyük sorun. Çocuklar okuldan izin almak zorunda kalıyor, aileler tedirgin oluyor. Bu nedenle hafta içi maçlarının kaldırılması gerektiğini düşünüyorum." diyerek sözlerini tamamladı. Bu haber 18 defa okunmuştur.
|
EN ÇOK OKUNANLAR |
||||||||
|
Altyapı: MyDesign Haber Sistemi |
||||||||||